ضوابط زيست محيطي فعاليت هاي معدني ontent="never">

Your Ads Here 940x140 Pixel - http://mining-engineering.loxblog.com
Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.loxblog.com
Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.loxblog.com
?
آخرین مطالب سایت مهندسی معدن

Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.loxblog.com
تبلیغات
تبلیغات
سخنی با فراق بال



به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ مخصوص دانشجویاان رشته معدن می باشد که از اینجا به همه آنها سلام عرض می کنم چرا که به آنان کمی کم لطفی شده است. در صورتی موارد مورد نظر شما نبود آن را ارسال کنید تا برای شما ارسال کنم. اگر مطلبی داشتید آن را ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ انتشار یابد تا همه استفاده کنند با تشکر
علیرضا رستگار


موضوعات
لینکدونی
آرشیو ماهانه
آمار سایت
افراد آنلاین :




تماس با ما

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 1500
بازدید کل : 43094
تعداد مطالب : 538
تعداد نظرات : 146
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


تبلیغات
Ads

تبلیغات

ضوابط زيست محيطي فعاليت هاي معدني



ضوابط زيست محيطي فعاليت هاي معدني

 

ماده 1- اصطلاحات مندرج در اين تصويبنامه داراي معاني ذيل مي باشند:

1-فعاليتهاي معدني: به كليه اقداماتي كه در مراحل اكتشاف، تجهيز، آماده سازي و بهره برداري از محدوده برداشت و كانه آرايي صورت مي گيرد، اطلاق مي گردد.

2-بازسازي و احياء: به مجموعه اي از اقدامات اجرايي كه سبب ترميم آثار تخريبي محدوده معدن از جمله احياء پوشش گياهي بومي منطقه مي گردد ناميده مي شود.

3-كليه تعاريف و طبقه بندي مواد معدني بكار رفته در قانون معادن (موضوع به ترتيب مواد 1 و 3 قانون ) عيناً در اين ضوابط نيز معتبر مي باشد.

4-تعاريف مناطق چهارگانه تحت مديريت سازمان محيط زيست همان است كه در آيين نامه اجرايي موضوع تبصره بند (3) ذيل ماده (3) قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست- مصوب 1353 ارايه شده است.

5-سد باطله: مخازن بزرگ مصنوعي و يا طبيعي هستند كه جهت انباشت و نگهداري مواد زايد حاصل از فعاليت هاي معدني مورد استفاده قرار ميگيرد.

6-تعاريف اراضي جنگلي و مراتع مشجر همان است كه در قانون حفاظت و بهره برداري از جنگلها و مراتع كشور- مصوب 1346 و اصطلاحات بعدي آن ارايه شده است. در صورت تغيير و تفسير در مصاديق، نظر سازمان جنگلها و مراتع ملاك عمل قرار خواهد گرفت.

7-مراكز حساس منظور در اين ضوابط به مراكزي از قبيل سكونتهاي انساني ، درماني، آموزشي، نظامي، منابع آب شرب( سفره هاي زيرزميني، رودخانه ها و سدها) بزرگراه و جاده ترانزيتي و جاده اصلي ، پارك ملي ، تالاب، درياچه، اثر طبيعي ملي ، زيستگاههاي حيات وحش، مناطق و رودخانه هاي حفاظت شده اطلاق مي گردد.

8-محدوده مصوب شهري آخرين محدوده طرح جامع يا هادي مصوب شهر و اصطلاحات مصوب بعدي آنها مي باشد. در مورد شهرهاي فاقد طرح جامع و هادي تا زمان طرح جامع يا هادي ، محدوده خدماتي شهر ملاك خواهد بود.

ماده2- صدور، تجديد و تمديد پروانه هاي اكتشاف از معادن طبقه يك و دو واقع در پارك هاي ملي و آثار طبيعي ملي، تالابهاي موضوع كنوانسيون رامسر ( فوريه 1971) و آن دسته از پناهگاههاي حيات وحش و مناطق حفاظت شده مذكور در بند « الف» موافقتنامه في مابين وزارت صنايع و معادن و سازمان حفاظت محيط زيست (مورخ 21/7/1354) رودخانه هاي حفاظت شده ، معادن روباز (سطحي) در محدوده عرصه هاي جنگلي و مراتع مشجر و نيز داخل محدوده هاي مصوب شهري ممنوع مي باشد.

ماده 3- صدور پروانه اكتشاف و بهره برداري از مواد معدني واقع در پناهگاههاي حيات وحش و مناطق حفاظت شده جديد (بعد از موافقتنامه مورد اشاره در ماده (2) اين ضوابط ) موكول به توافق بين سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت صنايع و معادن و رعايت مفاد قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست مصوب 1353-انجام ارزيابي زيست محيطي و در چارچوب الگوي ارزيابي زيست محيطي و اين ضوابط مي باشد.

ماده 4- وزارت صنايع و معادن مكلف است در موارد ذيل از سازمان حفاظت محيط زيست استعلام نمايد و سازمان مذكور حداكثر يك ماه ازتاريخ وصول استعلام نظر خود را اعلام نمايد. عدم اعلام نظر به منزله موافقت است:

الف) صدور كليه پروانه هاي اكتشاف

ب) تمديد پروانه بهره برداري معادن داخل مناطق چهارگانه

ج) صدور پروانه بهره برداري براي معادني كه نياز به اكتشاف ندارند.

 



پونیشا :: نیروی کار مجازی این صفحه را به اشتراک بگذارید به وبلاگ مهندسی معدن خوش آمدید***برای حمایت از وبلاگ بر روی بنرهای تبلیغاتی که زیر دیکشنری قرار دارد کلیک کنید***شماره تماس:09179343395***برای محبوب کردن ما بر روی آلسکا و گوگل+1 کلیک کنید***با تشکر از انتخاب شما

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









برچسب ها : <-TagName->,

نویسنده : علیرضا رستگار | پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, ساعت 18:23 | | بازدید []
تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات متنی
پیوند روزانه
می توانید از طریق مسنجر یاهو و یا پست الکترونیک با مدیران http://mining-engineering.loxblog.com ارتباط برقرار نمائید
برای اینکه بتوانید از کلیه اخبار سایت و پست های ارسال? http://mining-engineering.loxblog.com اطلاع پیدا نمائید؛ کافی است تا بـــا وارد کردن پست الکترونیک خود در کادر زیر، عضو خبرنامه شوید