معدن های افسانه ای جهان ontent="never">

Your Ads Here 940x140 Pixel - http://mining-engineering.loxblog.com
Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.loxblog.com
Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.loxblog.com
?
آخرین مطالب سایت مهندسی معدن

Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.loxblog.com
تبلیغات
تبلیغات
سخنی با فراق بال



به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ مخصوص دانشجویاان رشته معدن می باشد که از اینجا به همه آنها سلام عرض می کنم چرا که به آنان کمی کم لطفی شده است. در صورتی موارد مورد نظر شما نبود آن را ارسال کنید تا برای شما ارسال کنم. اگر مطلبی داشتید آن را ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ انتشار یابد تا همه استفاده کنند با تشکر
علیرضا رستگار


موضوعات
لینکدونی
آرشیو ماهانه
آمار سایت
افراد آنلاین :




تماس با ما

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 1479
بازدید کل : 43073
تعداد مطالب : 538
تعداد نظرات : 146
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


تبلیغات
Ads

تبلیغات

معدن های افسانه ای جهان



معدن های افسانه ای زمین

تصویر معدن میرنی

با انفجارها و حفاری ماشین های سنگین، پوسته زمین مثل سیب پر از لک شده،به همین دلیل، شاید استخراج معادن باز که تاثیر ناخوشایندی بر سطح سیاره زمین گذاشته چندان تعجب برانگیز نباشد.

چهره زمین مملو از ستاره های بزرگ و درخشان است، که تلاش پی در پی ما را در غارت منابع طبیعی سیاره تشدید می کند.

دهتا از گودالهایی که بیش از همه به ذره ای توجه زیست محیطی نیاز دارند راانتخاب کرده ایم- جایی که در آن احیای زمین به زمان احتیاج دارد.




 

ابر گودال کالگورلی

تصویر از ABC: معادن یکپارچه طلا

گفته شده ابر گودال کالگورلی مملو از قلع است. ابتدا پدی هانان ایرلندی در سال1893 متوجه درخشندگی طلای این منطقه شد، و این گودال غول پیکر استرالیای غربی اکنون وسیع ترین معدن عمیق طلا است که 3.5 کیلومتر درازا، 1.5کیلومتر پهنا و 360 متر عمق دارد. خارق العاده است.

و مدام در حال گسترش است. انتظار می رود بازدهی آن دست کم تا سال 2017 متوقف شود.

گویی کالگورلی، این ابر گودال شهر را به خطر بلعیده شدن تهدید می کند.




 

باوجود اینکه ابر گودال برای گردشگردان جاذبه سیاه چالی دارد و آنها از این پدیده لذت می برند، آلودگی هوا، مصرف آب، آلودگی صوتی،زمین لرزه ها وضایعات معدن همگی از عوامل اصلی درگیری و نزاع ساکنین محلی این منطقه است.

با این حال، نه تنها سالیانه حدود 30 تن طلا از این گودال به بهرهبرداری می رسد، بلکه برای حدود 550 نفر اشتغال زا بوده و برای آنان نقره فراهم کرده است.





 

گودال بزرگ، آفریقای جنوبی

گودال باز دیگری که نام آن کمتر در ذهن می ماند، گودال بزرگ در کیمبرلی آفریقای جنوبی است که گفته می شود وسیع ترین گودالی است که با دست کنده شده است-برخلاف اظهارات جدید که می گویند گویا معادن نزدیک معدن جاگرفونتین متعلقبه کسی است.

با اینکه در سال 1914 این منطقه ممنوع الورود اعلام شد،در طی عمر 43 ساله خود، کمر 50000 کارگر شکست تا با استفاده از بیل و کلنگ22.5 میلیون تن خاک بیرون بکشند، تا تقریبا ً 3 تن الماس به کارفرمایانسرخوش خود، برادران دی بیر، تحویل دهند.






 

گودال زمینی پر آب: کیمبرلی، گودال بزرگ

این گودال بزرگ 463 متر پهنا دارد و و تا عمق 240 متری کنده شده است، اگرچه پر از آب شده تنها 175 متر از آن قابل مشاهده است.

این معدن و شهر قدیمی بازسازی شده ی آن اکنون به نمایشگاهی بسیار جالبی تبدیل شده است.






 

معدن الماس دیاویک

معدن الماس دیاویک در منطقه ای از کانادا قرار گرفته که به طرز جالبی محله بردههای شمالی نام گرفته- خوشبختانه فورا ً 700 کارگر در آن به کار گمارده شد.

این یک معدن باز شکل آرایش شده است که مثل معادن دیگر نیست. این جزیره 20 کیلومتر مربع - 220 کیلومتر از مدار قطب شمال- حفاری شده، این منطقه سردسیر، به ویژه وقتی که آبهای احاطه کننده آن منجمد می شود مناظر خیره کننده ای ایجاد می کند.






 

معدن دیاویک پوشیده از یخ

این معدن دورافتاده که با جاده یخی خیانتکاری پیوند خورده، برخی را به سوی خودکشانده تا حتی فرودگاه نسبتا ً بزرگشان را به همکاری با بوئینگ 747 اختصاصدهند.

عمر 16 تا 22 ساله این معدن ، موجب خوشحالی صاحبان آن شده زیرا این گودال پهناور به تولید سالیانه الماس های 8 میلیون عیاری (1600کیلوگرم) خود ادامه میدهد.






 

معدن الماس اکاتی، کانادا

گودال عظیم دیگر در رخسار خاکستری رنگ کانادا، معدن الماس اکاتی، اولین معدنتجارتی شمال آمریکا است - در سال 1998 افتتاح شد- و از آن دسته معادنیاست که هنوز هم با درخشش خیره کننده ای، تب حرص الماس را در بسیاری پدیدآورده، که بدون شک آخرین معدن هم نخواهد بود.

این معدن قطعا ً تنهاسنگ پرتابی معدن دیاویک است که تقریبا ً در 20 کیلومتری مدار قطب شمال قرار دارد- و اطمینان می دهد که هر چیزی که در اینجا وجود دارد از دماغ پنگوئن هم سردتر است.






 

معدن منجمد شده اکاتی در دمای فوق العاده سرد زمستان

دسترسی به معدن اکاتی چون برادران بدنام خود در دیاویک، از طریق جاده های مخوفیخی امکان پذیراست، شهرت 15 دقیقه ای خود را از تنگه تاریخی برنامه "راننده کامیون های جاده ای " گرفته است. کاناداییهای دیوونه لعنتی؟

ممکن است جستجوی پی در پی و مدام عیار اضافی الماس 40 میلیونی که تا کنون تولید شده (8000 کیلوگرم)، کارشان را به جنون کشانده باشد.






 

معدن گراسبرگ، اندونزی

معدنگراسبرگ اندونزی افتتاح شده در سال 1973 بزرگترین معدن طلا و سومین معدن وسیع مس دنیا است. این چشم آزار صنعتی کوه های پاپوآ 19500 کارگرانی رااستخدام کرد که بی وقفه کار می کردند ولی بخش زیادی از آن به شرکت هایتابعه ایالات متحده تعلق دارد.

این معدن جواز ساخت دارد. در حقیقت چیزی به دولت اندونزی تعلق نمی گرفت، در سال 1977 شورشیان جنبش آزاد پاپوآ این معدن را مورد حمله قرار دادند.






 

تمام جزئیات در این عکس به تصویر کشیده شده: عکس از بالای معدن گراسبرگ

تصویر از: ناسا (سازمان ملی هوانوردی و فضا)[/CENTER ALIGN]

این روزها، واگن های هوایی شیب دار، مردم و تجهیزات را از جایی به جای دیگر منتقل می کنند.

درسال 2006، این معدن 610800 تن مس و 58 تن طلا بیرون داد، ولی برای اجتناب از کشمکش های بومی شایع، آلودگی آب و زمین لرزه های پیوسته، که موجب یکسری دغدغه ها و نگرانی ها شده بود، حفاری چندانی صورت نگرفت.






 

چوکیکاماتا، شیلی (آمریکای جنوبی)

چوکیکاماتای شیلی، معدن عظیم الجثه ای است که رکورد 29 میلیون تن مس را از آن خود کرده است.

اگرچه تقریبا ً 100 سال پیاپی از آن بهره برداری شد، هنوز هم در میان بزرگترین منابع مس شناخته شده قرار دارد، گودال باز آن یکی از بزرگترین گودالهایی است که 4.3 کیلومتر ارتفاع، 5 کیلومتر عرض و بیش از 850 متر عمق دارد.






 

منظره شگفت انگیز و زیبا: معدن چوکیکاماتا از بالا

معدن چوکیکاماتا قرن ها مورد استخراج قرار گرفته، کشف یک مومیایی در سال 1898،که در فروریختگی ستون معدن قدیمی گیر کرده بود، (که به سال 550 پس ازمیلاد برمی گردد) این مسئله را تصدیق می کند.

پس از عملیات نظامی اقیانوس آرام، با هجوم گسترده معدنچیانی که تب طلای قرمز امانشان را بریدهبود، ناگهان منطقه از اردوی یاغیان پوشیده شد، جایی که مشروبات الکلی،قماربازی، فاحشه گری و حتی قتل در آن فراوان بود. واقعا ً خنده داره.





 

اسکاندیدا، شیلی

شرکت معدن یابی ماینرا اسکوندیدا، معدن های گودالی باز دوقلویی را اداره می کند که پوسته مرکز مس دنیا یعنی شیلی را شکافته است.

ساخت آن در سال 1990 آغاز شد، اخیرا ً این معدن دیوانه کننده، ازچوکیکاماتا؛بزرگترین معدن تولیدکننده مس سال دنیا، پیشی گرفته است. در سال2007 ، 1.48 میلیون تن مس با ارزش 1012 بیلیون دلار آمریکا â“یعنی یکعالمه دلار- از آن استخراج شده.






 

اسکوندیدا از بالا: معدن در پایین تصویر قرار دارد.

تصویر از: PD-USGOV-NASA

اسکوندیدا گذشته از تاثیرات زیست محیطی به یکی از مراکز اصلی اقتصاد دنیا تبدیل شدهو فورا ً حدود 2951 نفر را به استخدام خود درآورد.

در سال 2006 کارگران به دلیل اینکه متوجه شدند آنها در سودهای کلانی که از مس به دست می آمد سهیم نیستند، اعتصاب کردند.

پس از نزاع بر سر درخواست حقوق، اتحادیه برای مدت کوتاهی راه معدن را مسدود کرد. .





 

معدن الماس یوداخنایا، روسیه

معدن یوداخنایا در روسیه مثل گودال سارلاک در استروئیدز،معدن الماس غول پیکری است که بیش از 600 متر در پوسته زمین پیشروی کرده است. عجب گودالیه اینگودال.

یوداخنایا در جمهوری پهناور ولی دارای جمعیت پراکنده "ساخا"یشیلی، درست خارج از مدار قطب شمال قرار گرفته. به نظر می رسد معدن یابی این سنگهای ارزشمند به چند دست لباس گرم احتیاج داشته باشد.





 

پیش به سوی اعماق: معدن یوداخنانیای از ضلع جنوبی آن

استقرار یوداخنی در همین نزدیکی از نام ذخیره معدنی الماس ریشه می گیرد، که در سال 1955 درست چند روز بعد از Mir (در پایین) کشف شد.

کانالیوداخنایا توسط آلروسا،بزرگترین شرکت الماس روسیه، اداره می شود که به برنامه متوقف کردن استخراج گودالهای باز خود، به نفع استخراج زیرزمینی سال2010 می بالد. جای بسی شادمانی است.





 

معدن الماس میرنی، روسیه

معدن الماس میر در سیبری به تصرف گودال بزرگ نزدیک می شود.

این غول روسی،بزرگترین معدن باز الماس دنیا، 1.2 کیلومتر قطر وسعت دارد و 525 متر عمق دارد.

اندازه این گودال به قدری است که جریان های باد درونی، جریانهای رو به پایینی رابه وجود آورده و هلیکوپترها را به خود جذب کرده و موجب سقوط آنها شده.

بد نیست بدانید که پرواز در فضای بالای این منطقه ممنوع شده است.






 

گرداب زمینی: به نظر می رسد میر می خواهد خانه ها و هلیکوپتر ها را قورت دهد.

پساز کشف میر درسال 1955، کارگران میر باید دمای خشن و شدید غیر قابل باوری را تحمل کنند که زمین و همه چیز در زمستان در آن یخ می زند، ماشین ها ازکار می افتند و فولادها تکه تکه می شوند.

استخراج معدن در سال 2001متوقف شد، تا قبل از آن سالیانه حداکثر 10 میلیون عیار ( 2 تن) الماستولید می کرد. تحقیقات ما می گوید: خارق العادست






 

دره عمیق معدن بینگهام، ایالات متحده آمریکا

خوب اینجا، یاقوت سرخ بی نظیر، دره عمیق معدن ایالت یوتا، بزرگترین گودال ساخت بشر دنیا است.

این معدن غول پیکر 4 کیلومتر عرض دارد و تا عمق 1.2 کیلومتری زمین پیشروی کرده است، در سال 1863 حاصل حفاریهای خود را نشان داد.

ثمرات سنگ های معدنی دلخوش کننده آن همه جان کندن، بیش از 17 میلیون تن مس و 715 تن طلا - ذخیره هوشمندانه ی مواد مذاب- بود.






 

هنوز هم دره عمیق معدن باز بینگهام بزرگترین است

دراوایل سال 1900، اردوهای معدنکاوی، دیواره های دره عمیق پرشیب را آرایش دادند، ولی برخی از آنها توسط معدن های همیشه در حال گسترش بلعیده شدند.

در حال حاضر 1400 نفر را به کار گمارده و هر روز 50000 تن مواد از آن استخراج می شود.

و دیگر اینکه، این ستاره عظیم زمینی و جای دیدنی تاریخ ملی در حال توسعه است- و توسعه آن حداقل تا سال 2013 ادامه خواهد داشت.


__________________

با خدا باش پادشاهی کن ... بی خدا باش هر چه خواهی کن



پونیشا :: نیروی کار مجازی این صفحه را به اشتراک بگذارید به وبلاگ مهندسی معدن خوش آمدید***برای حمایت از وبلاگ بر روی بنرهای تبلیغاتی که زیر دیکشنری قرار دارد کلیک کنید***شماره تماس:09179343395***برای محبوب کردن ما بر روی آلسکا و گوگل+1 کلیک کنید***با تشکر از انتخاب شما

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









برچسب ها : <-TagName->,

نویسنده : علیرضا رستگار | یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:, ساعت 23:38 | | بازدید []
تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات متنی
پیوند روزانه
می توانید از طریق مسنجر یاهو و یا پست الکترونیک با مدیران http://mining-engineering.loxblog.com ارتباط برقرار نمائید
برای اینکه بتوانید از کلیه اخبار سایت و پست های ارسال? http://mining-engineering.loxblog.com اطلاع پیدا نمائید؛ کافی است تا بـــا وارد کردن پست الکترونیک خود در کادر زیر، عضو خبرنامه شوید